Subject: AW: Info 01.01.2025 jõustuvate tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse muudatuste kohta
From: "Ayman Shakmos Youssif" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Dec 2024 14:39:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Dear All,

We intend to remove all the entries from the Estonian market.
While removing the Electronic Cigarettes I noticed that the entry for 
03835-22-21030 was already removed in the past and we do not understand why 
it was still in your list. We have removed the product 03835-22-21030 once 
again.

Mit freundlichen Grüßen

Ayman Shakmos Youssif

Alhamra e.K.
Dreifelderstr. 15
70599 Stuttgart

Tel.:               0049 (0) 711-21309702
E Mail:          [email-masked]
Facebook:    facebook.com/shisha.alhamra.stuttgart
Web:            alhamra-stuttgart.de

www.187tobacco.de <http://www.187-strassenbanden-tobacco.de/>

www.facebook.com/187tobacco <http://www.facebook.com/187tobacco>

www.instagram.com/187tobacco.de <http://www.instagram.com/187t>

Der Inhalt dieses E-Mails ist ausschliesslich fuer den bezeichneten 
Adressaten bestimmt. Jede Form der Kenntnisnahme, Veroeffentlichung, 
Vervielfaeltigung oder Weitergabe des Inhalts dieses E-Mails durch 
unberechtigte Dritte ist unzulaessig. Wir bitten Sie, sich mit dem Absender 
des E-Mails in Verbindung zu setzen, falls Sie nicht der Adressat dieses 
E-Mails sind und das Material von Ihrem Computer zu loeschen.

This e-mail and any attachments are confidential and intended solely for the 
addressee. The perusal, publication, copying or dissemination of the 
contents of this e-mail by unauthorised third parties is prohibited. If you 
are not the intended recipient of this e-mail, please delete it and 
immediately notify the sender.

  _____

Von: TA Info <[email-masked]>
Gesendet: Mittwoch, 18. Dezember 2024 14:52
Betreff: Info 01.01.2025 jõustuvate tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse 
muudatuste kohta

Tere!

Informeerime Teid tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse muudatustest, mis 
jõustuvad 01.01.2025.

1.     <https://www.riigiteataja.ee/akt/129062024006> Tubakaseaduse § 104 
sätestab järgmist:

§ 104. Riigilõiv teate läbivaatamise, muutmise ning avaldamise ja hoidmise 
eest ning tasud teabe hindamise eest

  (1) Käesoleva seaduse §-des 10–103 nimetatud teate läbivaatamise ja 
muutmise eest tasub teate esitaja enne teate esitamist riigilõivu 
riigilõivuseaduses sätestatud määras.

  (2) Käesoleva seaduse §-des 10–103 nimetatud teate avaldamise ja hoidmise 
eest tasub teate esitaja hiljemalt iga aasta 31. märtsiks riigilõivu 
riigilõivuseaduses sätestatud määras.

  (3) Käesoleva seaduse §-des 10–103 nimetatud teate esitamisel tasub teate 
esitaja selles sisalduvate andmete hindamise eest Terviseametile järgmiselt:

1.	e-vedelikus ühe aine hindamise tasu on 240 euro;
2.	elektrooniliste sigarettide ja nende täitepakendite e-vedelikest 
eralduvate ainete hindamise tasu on 965 eurot.

  (4) Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote müügimahtude teate 
esitamisel tasub teate esitaja Terviseametile teate hindamise eest 240 
eurot.

Juhime Teie tähelepanu, et e-vedelikus ühe aine hindamise tasu on e-vedeliku 
iga koostisaine hindamise eest, kaasa arvatud propüleenglükool, glütserool, 
nikotiin/nikotiinisool.

Juhime Teie tähelepanu, et tubakaseaduse § 81 kohaselt ei ole 
elektroonilistes sigarettides ja e-vedelikes lubatud maitsed, välja arvatud 
tubaka ja mentooli maitse ning lõhn.

2.     <https://www.riigiteataja.ee/akt/118102024006> Riigilõivuseadus § 
2984 sätestab järgmist:

§ 2984. Tubakatootest ja tubakatootega seonduvast tootest teavitamine

  (1) Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote teate läbivaatamise eest 
tasutakse riigilõivu 5000 eurot.

  (2) Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote teate muudatuse eest 
tasutakse riigilõivu 740 eurot.

  (3) Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote teate avaldamise ja 
hoidmise eest tasutakse aastas riigilõivu 100 eurot.

3.    Tubakaseaduse muudatused puudutavad ka tubakatoote ja tubakatootega 
seonduva toote müügimahtude teavitamist.

§ 10 (6) Tubakatooteid võõrandamiseks Eestisse toov või Eestis tubakatooteid 
tootev ettevõtja teatab iga aasta 31. märtsiks Terviseametile andmete 
esitamiseks ettenähtud ühisportaali kaudu tubakatoodete ja tubakatootega 
seonduvate toodete müügikogused tootemarkide ja -liikide kaupa eelmise 
kalendriaasta kohta.

§ 102 (2) Elektroonilisi sigarette või nende täitepakendeid või 
elektroonilisi sigarette ja nende täitepakendeid võõrandamiseks Eestisse 
toov või neid Eestis tootev ettevõtja on kohustatud esitama Terviseametile 
31. märtsiks eelmise kalendriaasta kohta järgmised andmed:

1.	toodete müügimahud tootemarkide ja -liikide kaupa;
2.	teave eri tarbijarühmade, sealhulgas noorte, mittesuitsetajate ja 
tavakasutajate toote-eelistuste kohta;
3.	kõnealuste toodete müügiviisid;
4.	kokkuvõte mis tahes turu-uuringu kohta eespool nimetatud küsimustes ning 
selle tõlge inglise keelde.

4.    Tubakaseaduse § 10 (4), § 101 (3), § 102 (7) ja § 103 (3) sätestavad, 
et Terviseamet avaldab esitatud andmed oma veebilehel pärast teate nõuetele 
vastavuse kontrollimist ja esitatud teabe hindamist. Terviseamet ei avalda 
teadet oma veebilehel, kui see ei vasta tubakaseaduse nõuetele ning tasumata 
on ettenähtud riigilõivud või tasud. Terviseamet ei avalda ja avaldatud, ent 
nõuetele mittevastavad teated kustutatakse.

Juhised riigilõivude ja tasude tasumiseks leiate 
<https://terviseamet.ee/kemikaali-tooteohutus/tubakatooted#riigiloivud-ja-tasud> 
Terviseameti veebilehelt.

Lisainformatsiooni saamiseks võtke ühendust aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Kemikaaliohutuse osakond

Terviseamet

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Dear Sir/Madam,

This is to inform you about upcoming changes in legislation from 1st January 
2025.

1.    § 104 of  <https://www.riigiteataja.ee/akt/129062024006> the Tobacco 
Act is amended, as follows

§ 104. State fee for review, amendment, publication and storage of 
notification, and fees for assessment of information

1.	The person submitting a notification specified in §§ 10–103 of this Act 
pays a state fee for the review and amendment of the notification according 
to the rate provided in the State Fees Act before submitting the 
notification.

2.	The person submitting a notification specified in §§ 10–103 of this Act 
pays a state fee for the publication and storage of the notification 
according to the rate provided in the State Fees Act by 31 March each year.

3.	Upon submission of a notification specified in §§ 10–103 of this Act, the 
person submitting the notification pays the Health Board for the assessment 
of the information contained therein as follows:
1) the fee for the assessment of one substance in e-liquid is 240 euros;
2) the fee for the assessment of emissions from e-liquids of electronic 
cigarettes and refill containers is 965 euros.

4.	Upon submission of a notification on the sales volumes of tobacco 
products and products related to tobacco products, the person submitting the 
notification pays the Health Board 240 euros for the assessment of the 
notification.

Please, note, the fee for the assessment of one substance in e-liquid 
applies to each substance in an e‑liquid, including propylene glycol, 
glycerol, nicotine/nicotine salt.

Please, note, no flavourings, except for the taste and smell of tobacco and 
menthol are permitted in e‑cigarettes and e-liquids accordance with § 81 of 
The Tobacco Act.

2.    Please, find below unofficial translation of the amendments in the 
State Fees Act.

§ 2984 of  <https://www.riigiteataja.ee/akt/118102024006> the State Fees Act 
stipulates

(1) State fee of 5000 euros shall be paid before verification of the 
compliance of a notification of a tobacco product and a tobacco product 
related product (incl. e-cigarettes).

(2) State fee of 740 euros shall be paid for amendment of the notification 
of a tobacco product and a tobacco product related product.

(3) State fee of 100 euros shall be paid annually for the publication and 
maintaining of a notification of a tobacco product and a tobacco product 
related product.

3.    The Tobacco Act sets out amended rules on notification of tobacco 
products and products related to tobacco products, as follows

§ 10 (6) Undertakings importing tobacco products into Estonia for transfer 
or undertakings manufacturing tobacco products in Estonia must notify the 
Health Board of the sales volumes of tobacco products and products related 
to tobacco products per brand and type through the common entry gate by 31 
March each year.

§ 102 (2) Undertakings importing electronic cigarettes or refill containers 
or electronic cigarettes and refill containers into Estonia for transfer or 
undertakings manufacturing these in Estonia are required to submit to the 
Health Board by 31 March the following information concerning the previous 
calendar year:
1) data on sales volumes, by brand name and type of the product;

2) information on the product preferences of various consumer groups, 
including young people, non-smokers and current users;

3) the mode of sale of the products concerned;

4) executive summaries of any market surveys carried out in respect of the 
above, including an English translation thereof.

4.    Furthermore, the amendment of Tobacco Act stipulates that 
notifications that do not comply with the requirements of this Act are not 
published on the website of the Health Boards, and notifications that have 
been published but do not comply with the requirements are deleted.

Please, refer to § 10 (4), § 101 (3), § 102 (7) and § 103 (3) of the amended 
legal text.

Please, find payment details on 
<https://terviseamet.ee/kemikaali-tooteohutus/tubakatooted#riigiloivud-ja-tasud> 
the website of The Health Board.

Please, do not hesitate to contact us on  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] should you wish to clarify any details.

Lugupidamisega / Yours sincerely

Kemikaaliohutuse osakond / Chemical Safety Department

Terviseamet / Republic of Estonia Health Board